Day 3

Kære alle sammen!

Jeg er nu nået til dag 3 på mit store eventyr her i Shanghai og det hele er stadig meget stort, mærkeligt og spændende.

I går var vi på sightseeing med bus rundt i byen, desværre regnede det ret meget, så vi kunne ikke sidde udenfor hele tiden.

Vi var nede ved ’’The Bund’’ ved Huangpu River for at se Shanghais smukke og meget kendte skyline – som jeg også selv har brugt til header på bloggen. Vi var desuden også forbi området Xin Tian Di, som er kendt for at være et godt shoppingområde. Der må vi tilbage, snarest(!!!) , måske i dag.

I dag har indtil videre været en virkelig god dag, for: JEG HAR ENDELIG FÅET EN PRAKTIKPLADS. Jubiii og hurra, jeg er så glad! Det er ved et tysk møbelfirma, der hedder Avandeo, hvor jeg skal sidde i deres grafiske afdeling og arbejde med billeder til deres hjemmeside. Det bliver fedt og jeg er meget glad og lettet.

Vejret er i dag virkelig godt – omkring 35 grader – og man kan se blå himmel!! (det er åbenbart meget sjældent)

I aften skal vi mødes med nogle andre fra Teko og ud og have en øl eller to eller fem (de skulle være ret billige!) og så er det i morgen, at vi kan få vores lejligheder ved universitetet, det glæder jeg mig virkelig meget til.

Jeg vil smutte nu – der er stadig så meget at opleve!

Anna Josefine

//Translation

Yo yo!

I am now at day 3 of my great adventure here in Shanghai and everything is still very strange and exciting.

Yesterday we went on a sightseeing tour by bus around town, unfortunately it rained a lot so we could not sit outside all the time.
We were down by ”The Bund” at Huangpu River to see Shanghai’s beautiful and very famous skyline – the same skyline as I have used as the header for my blog. We also passed the area called Xin Tian Di, which is known as a good shopping area. We need to go back there soon (!!!), maybe later today.

Today has so far been a really good day, because: I HAVE FINALLY FOUND AN INTERNSHIP. YIPPIE KI-YAY and hurray, I’m so happy! It is a German furniture company called Avandeo, where I am going to work in their graphics department with images for their website. I am very happy and relieved.

This evening we are going to meet up with some other students from Teko and go out and grab a beer or two or five (I have heard that they are very cheap over here!).  Tomorrow we are leaving our hotel and we are going the university to get our apartments, I am looking very much forward to that!

See ya!

Anna Josefine

Skriv et svar

