Week #2

Den sidste uge er gået rigtig stærkt og jeg kan ikke fatte, at det i morgen er 3 uger siden jeg tog afsted. Som jeg skrev i et tidligere indlæg, brugte jeg mandag-torsdag på primært at være i skole. Torsdag-søndag, har jeg dog brugt på sjov og ballade, som jeg har taget en lang række billeder af, så dette indlæg vil primært blive brugt til at vise dem.

Torsdag efter skole, var vi med vores kinesiske lærere rundt i byen. Til at starte med, ville de vise os en kinesisk fastfood restaurant. Jeg fik ris med udefinerbar brun sovs, broccoli, samt alt godt fra en kylling (som i ALT) i en skål med vand – Yummi! Must go there again soon!!! 😉

Bagefter tog vi til et traditionelt tehus, hvor vi fik serveret alle former for te – nogle bedre end andre. Specielt én te fangede min interesse: Teen som smager og lugter af ged. Den var rimelig ulækker, men endte dog med at blive købt af mange af os, da den eftersigende skulle slanke…. Og nu står den så her på mit værelse og kigger ondt på mig – ved virkelig ikke om jeg nogensinde får taget hul på den.

                                        Commercial couple

                                               Commercial boy

Fredag var jeg sammen med Simon og Nanna. Vi var nede ved ”The Bund” og se skyline. Så gik vi lidt rundt og fandt tilfældigt den gamle bydel, med en masse templer og gamle bygninger. Vi gik ikke rundt så længe, fordi mit hoved var lidt tungt fra aftenen før. Men jeg skal helt sikkert tilbage, da der meget mere at se der, bla. Yuyuan Garden.

Lørdag brugte vi formiddagen på fake-marked. Der var vildt mange sko, tasker, tørklæder, ure osv., men alle butikker mindede meget om hinanden, og mange af tingene var heller ikke særlig pæne – jeg fik jo dog købt mine converse, som jeg nu har gået i, og jeg er meget tilfreds. Bagefter tog vi hen til People’s Park for at chille og hygge. I Kina er det meget velset at finde en ægtefælle i en tidlig alder, desværre er der bare rigtig mange unge, der arbejder til sent hver dag, og derfor ikke har tid til at date. Det har Kina dog heldigvis fundet en løsning på (se billeder): Hver weekend tropper de unges fædre og mødre op i diverse parker og hænger ”salgs”-annoncer op, i håb om, at deres børn kan finde en kommende mand og kone. Det var så vildt at se! Der var helt åndssvagt mange annoncer og helt åndssvagt mange mennesker, jeg synes virkelig, at det var en meget mærkelig, men dog sjov, oplevelse.

Lørdag aften var vi i byen, igen, igen, igen, igen. Og søndag slappede vi bare af…. Nu er det mandag og en ny uge er startet – I will keep you updated!

…..Anna Josefine

//Translation

Last week has, as usual, gone by very fast. Monday-Thursday I was busy studying at the university. As the pictures show I was together with Nanna and Simon Friday, where we went to ”The Bund” and to Old Town. Saturday we were at a fake market, where I bought my converse shoes , and later we went to People’s Park to chill. In China it is very common for older parents to go to the parks nearby in the weekends, and hang up advertisements about their sons or daugthers in the hope of getting a date for them. It was so crazy to see so many people trying to ”sell” their daugthers and sons to other random people’s daughters and sons. A weird, but yet funny, experience. Today it is Monday and a new week has begun – I will keep you updated!

….Anna Josefine

Skriv et svar

