Week #4

Uge 4 i Shanghai er gået, og jeg har nu været her i en måned. Tiden løber virkelig af sted! Hverdagene er gået med skole og forberedelse til test/eksamen i kinesisk. Tirsdag havde min mor fødselsdag, så jeg skypede med min familie derhjemme i min frokostpause, mens de sad rundt om morgenbordet og min mor åbnede pakker – det var virkelig hyggeligt! Onsdag havde vi fri, og jeg brugte næsten hele dagen på at terpe og udenadslære en masse kinesiske ord – det var ikke lige det sjoveste jeg har prøvet, og jeg fik vist også lukket mine frustrationer ud her.

Onsdag middag forlod jeg lektierne til fordel for Nanna og Simon. De rejste videre fra Shanghai i torsdags og jeg skulle lige nå at se dem inden. Vi gik bare lidt rundt og chillede i området omkring Zhongshan Park, og jeg var for første gang inde i parken, den var ret fin.

Torsdag stod på eksamen og det gik rigtig fint. Bagefter var vi på tur med vores lærere til Shanghai Museum – og jeg er ked af at sige det, men det kan virkelig ikke anbefales. Med mindre du har en stor passion for potter.

Vores tre søde lærere

Fredag havde vi fri, og vi tog ud til en ’’fake’’ strand her i Shanghai. Den ligger nede ved the Bund – det er lækkert med liggestole og sand, men man kan ikke bade i vandet. Der er dog en lille bitte pool, hvis man virkelig har brug for at blive kølet ned. Fredag aften havde vi roomcrawl rundt i hinandens lejligheder her på campus. Hvert værelse skulle have et tema, noget alkohol og en leg. Vores tema var: Gangster/boyz/in tha hood. Vi serverede lunkne øl, legede strip-ølbong-flaske-halsen-peger-på og hørte 50cent og Odense Assholes.

Lørdag tog vi igen på stranden, da der var arrangeret et beachparty. Det var rigtig hyggeligt og der var gang i den på stranden, allerede fra kl. 12 med DJ og drinks – jeg åbnede dog først den første øl kl. 16.

Shanghai’s (Kina’s) længste kroppe i spring!

Søndag chillede vi bare og jeg blev klippet. I dag er det mandag og et nyt kapitel begynder for mig her i Shanghai. Fra i dag og 9 uger frem skal jeg nemlig være i praktik. Jeg skal til møde med min chef i dag kl. 14, hvor vi skal ligge en plan for mine opgaver vdr. modeugen. Jeg glæder mig så meget til at komme i gang!!

Jeg har ikke fået taget helt så mange billeder denne uge, men husk, at jeg regelmæssigt opdaterer min instagram (@annajose). Her er nogle billeder fra min Instagram fra ugens løb.

1//Breakfast 2//Chinese homework 3//Nanna and Simon in Zhongshan Park 4//Preview of outfit 5//Delicious dinner at Petit George Café 6//Tanning at the beach 7//Beerbong! 8//More tanning 9//My hair after a trip to iD hairsalon

Jeg håber også, at alle jer derhjemme i skønne Danmark har det dejligt!

…..Anna Josefine

//Translation

Week 4 has as usual gone by so fast. This week I have prepared myself for the Chinese exam. I have also been together with Nanna and Simon. They left Shanghai this Thursday, so we spend Wednesday afternoon together in Zhongshan Park. Thursday we had our exams, and I passed – so nice! Thursday afternoon we went to Shanghai Museum with our Chinese teachers – I cannot recommend the museum, only if you got a big passion for pottery.

Friday we went to a ”fake” beach that is located near The Bund. The sun was shining and it was very nice. Saturday we went to the beach again, because there was arranged a beachparty. The party started at 12pm with drinks and music. We waited a bit with the drinks, and opened our first beer at 4pm.

Yesterday, Sunday, we didn’t have any plans, we also had a bit hangover from the beachparty. Although, I managed to go to a hairsalon to get a haircut for only 150 rmb!

Today, it is Monday and a new chapter in Shanghai begins – because from today and 9 weeks forward, I am doing my internship at Shanghai Fashion Week.

I haven’t been taking that many pictures this week, but you can always follow me at Instagram (@annajose) where I update regularly.

I hope you have had a nice week as well!

….Anna Josefine

Skriv et svar

