Week #6

Hej derude.

6. uge er nu overstået her i Shanghai og en ny uge er gået i gang.

Mandag i sidste uge lavede jeg min online kampagne for Shanghai Fashion Week færdig, og den er nu lagt på facebook. Tirsdag havde jeg fødselsdag og jeg havde virkelig en god dag, selvom det var lidt underligt, at være væk fra alle derhjemme. Jeg vågnede op til lækker morgenmad, med pain au chocolat, grove rundstykker og københavnerbirkes, det var virkelig lækkert! Det var alt sammen købt i den fantastiske bagerkæde; Baker and Spice, her i Shanghai, der oprindeligt også blev startet af en dansker. Om morgenen skypede jeg også både med mine forældre, min lillebror og min kæreste, der alle have været så søde, at stå op om natten for at ønske tillykke og se mig åbne pakker. Mys mys til jer!

Om aftenen var vi ude og spise på en virkelig lækker italiensk restaurant, som jeg havde fundet og bestilt bord ved. Det var virkelig, virkelig lækkert at få pizza og lækker dessert i stedet for kantinemad.

Jubiii – flag og lys fra Danmark, som jeg blandt andet fik i gave om morgenen

Onsdag – fredag arbejdede jeg på en artikel til Shanghai Fashion Week’s hjemmeside. Artiklen skulle handle om og beskrive trends denne sæson. Det er ikke sådan en ”rigtig” artikel, men mere en visuel opstilling af trends dette efterår, med lidt tekst til. Jeg færdiggjorde artiklen fredag, og den er i dag kommet ind på deres hjemmeside.

Det skal også nævnes, at jeg onsdag aften modtog en pakke fra mine dejlige og fantastiske veninder hjemmefra i anledning af min fødselsdag. Den var fyldt med slik, et Kig Ind blad (ja, det er en af mine forfærdelige laster – og hold kæft, hvor det føles godt at være opdateret om Brad Pitts tragiske druktur nr. 1000 og Katie Holmes’ shoppemani!!) og to pakker med øreringe og en ring – I er de bedste!

Fredag aften skulle vi fejre min fødselsdag og jeg havde bestemt, at vi skulle på karaokebar. Hurra! Det var en succes! Virkelig sjovt og fuldt. Der blev skrålet med på Rihanna, Kelly Clarkson, Jason Mraz og mange, mange flere i bedste kinesiske stil.

Pictures from my Instagram – @annajose

Lørdag tog vi ud til et tøjmarked, som vi havde hørt lidt om. Det var OK, men ikke nogen stor succes. Det skyldes måske også, at vi rendte rundt med lidt tømmermænd fra karaoke-festen, og man skal vist være ret tålmodig og have god tid, for at finde gode ting blandt alt kineserbraset – ikke noget vi havde den dag.

Søndag tog vi ud til et fabric marked, hvor man kan få syet tøj. Det var fedt at se og jeg skal helt sikkert derhen igen og have syet noget tøj. De har alle slags materialer og mønstre, og det ser ud til, at tøjet bliver syet i en god kvalitet. Om aftenen havde vi lyst til at forkæle os selv lidt, med andet mad end det fra kantinen, så vi tog ind på en running sushi restaurant – ummm 🙂

Nu er en ny uge begyndt, og jeg skal i denne uge ud forskellige steder i byen og lave nogle interviews  – mere om det i et andet indlæg.

Håber I har det dejligt i Danmark. For satan jeg savner det!

……Anna Josefine

//Translation

Hello there!

The 6th week has now gone by and a new week in Shanghai has begun.

Monday, last week, I finished my online campaign for Shanghai Fashion Week, and it is now on facebook. Tuesday, it was my birthday and I really had a good day, even though it was a little weird to be away from everyone back home. In the morning I skyped with both my parents, my brother and my boyfriend, who had to get up in the middle of the night in Denmark to wish me a happy birthday – kisses and love to you!

In the evening we went out to eat at a very good Italian restaurant. It was really, really nice to get a pizza and delicious dessert instead of the food from the canteen.

From wednesday to friday I worked on a ”trends – fall 2012” article for Shanghai Fashion Week’s website. I finished the article Friday, and today it was published on their website. .

Friday evening we celebrated my birthday with karaoke and it was a success! Really fun and really Chinese!

Saturday we went to a clothing market. It was OK, but not a great success. The reason is perhaps that we went there with a little hangover from the karaoke party, and you have to be very patient to find good stuff there – not something we were on that particularly day.

Sunday we went to a fabric market, where you can get clothes made for you. It was a nice place and I will definitely go there again and get some clothes made. They have all kinds of materials and patterns and it looks like the clothes is being made in a good quality. In the evening we went to a running sushi restaurant – ummm 🙂

Now, a new week has begun and this week I am going to do some interviews around town – more about that in another post

…… Anna Josefine

Skriv et svar

