Week #7

Uge 7 i Shanghai er nu gået. Når jeg tænker over det, så går tiden altså virkelig, virkelig stærkt. Jeg tror, at jeg generelt bruger lidt for meget tid på at længdes efter Danmark – jeg må til at bruge mere energi på at nyde at være midt i mit livs største eventyr, i en af verdens største byer. For det er virkelig et eventyr, jeg tror bare, at jeg for ofte glemmer at stoppe op og tænke: ”hey, fuck jeg har det egentlig fedt!”. Det må jeg til noget mere – og jeg starter her: Fuck, hvor har jeg haft en virkelig god uge i Shanghai.

Det går stadig rigtig godt i praktik og jeg nyder virkelig at arbejde. Tirsdag var jeg ude og interviewe projekt manageren for EcoChic Design Award – et awardshow der hylder bæredygtigt design. Bagefter interviewede jeg, sammen med min chef, tre elever fra en designskole, IFA Paris, her i Shanghai. Det var en super fed oplevelse og sjov opgave. Både EcoChic Design Award’ens finaleshow og eleverne fra IFA Paris’ designs skal vises til Shanghai Fashion Week.
Resten af ugen arbejdede jeg på at omskrive EcoChic interviewet til en artikel, som også kommer på vores hjemmeside inden længe.

En helt igennem fantastisk ting, der også skete i denne uge var, at min kæreste bestilte flybilletter til Shanghai! Jubiiiii!!!! Han kommer d. 3. november, og jeg glæder mig helt vanvittigt meget 🙂

Og så til weekenden. Vi havde på forhånd besluttet os for at holde alkoholfri weekend, da vi har drukket alle weekender (ofte både fredag og lørdag), siden vi kom. Vi startede derfor fredag ud med at tage i biffen og se den nye Batman. Jeg havde egentlig set den hjemme i Danmark inden jeg tog afsted, men at se den anden gang, gjorde den bestemt ikke dårligere! Den kan anbefales!

Lørdag chillede vi ret meget. Vi havde group guidance med en lærer omkring vores praktikforløb om formiddagen, og om eftermiddagen tog vi på en lækker café, der hedder Amokka (den kan anbefales til folk i Shanghai), og fik smoothies og kage. Haps! Jeg fik pandekage med nutella, halleluja det var godt, portionen var bare alt for lille, men det synes jeg nu ofte portioner er…. ha. Det første billede viser indgangen til en ret fin vintage butik vi tilfældigt fandt på vej hen til cafeen.

Søndag var der planlagt et stort modearrangement på stranden, hvor vi også har været før. Det hed: Design Art & Fashion Fair og var arrangeret af TICT, som er en event organisation her i Shanghai, som generelt holder virker cool events. DAFF har til formål at samle talenter fra Shanghai’s kreative scene.

Free waffles!

I may be 20 – but in taste of alcohol, I’m still 16. Breezer, you’re the best!

The world’s smallest discotheque at Urban Ears’ stall.

En masse boder med tøj, smykker og interiør design. Der var også modeshows, hvor bl.a. Vans viste deres kollektion. Det var virkelig et godt arrangement og vi var der hele dagen. Jeg fik også taget en masse billeder af smukke og chikke folk, som kommer op på bloggen i løbet af ugen.

For at opsummere her til sidst, så nyder jeg mit ophold her i Shanghai, og det er gået op for mig, at selvom Danmark er savnet, så kommer jeg virkelig også til at savne mange ting her i Shanghai, når jeg engang skal rejse hjem.

En lille ekstra info, inden jeg runder helt af: I dag er der kun 5 dage til mine forældre og min lillebror kommer til Shanghai!! Arghhh, jubii, hurra og tjuhaj!

Jeg håber, at I også har haft en dejlig uge!

…….Anna Josefine

//Translation

Week 7 in Shanghai has now passed. I have this week realized that I generally spend too much time longing for Denmark and my life there – I have to enjoy being here a bit more and realize that I am in the middle of my life’s greatest adventure in one of the world’s largest cities. It is an adventure, and I must remember to sometimes stop and think: ”hey, this is awesome!”. Therefore I will start this post by saying: I’ve had a really awesome week in Shanghai!

I am still enjoying my internship and I love to work there. Tuesday I interviewed the project manager for EcoChic Design Award – an award show that celebrates sustainable design. Afterwards I interviewed, along with my boss, three students from a design school, IFA Paris, here in Shanghai. It was a really great experience and a fun task. The final show of the EcoChic Design Award and students from IFA Paris’ designshow will both be held at Shanghai Fashion Week.
The rest of the week I rewrote the EcoChic interview into an article.

A truly amazing thing also happened this week: My boyfriend ordered flight tickets to Shanghai!!! Yay! He arrives on the 3th of November, I cannot wait! 🙂

And as for the weekend…. We had decided to have a non-alcoholic weekend since we’ve been drinking all weekends (often both Friday and Saturday), since we arrived. We therefore went to the cinema Friday to watch the new Batman movie. I actually saw the movie in Denmark before I left, but it didn’t make the movie worse – I strongly recommend you to see it!

Saturday we went to a delicious café called Amokka (if you are in Shanghai – go there, it’s nice!), and we got smoothies and cakes.

Sunday we went to a fashion event at the beach, where we have been before. It was called: Design Art & Fashion Fair and was organized by TICT, which is an event organization here in Shanghai, which arranges very cool events in Shanghai. DAFF aims to gather talents from Shanghai’s creative scene. It was really a great event and we were there all day. I also took a lot of pictures of beautiful and chic people – I will post these pictures in another post later this week.

To summarize; I enjoy my stay here in Shanghai, and although I miss Denmark a lot, I have realized that I am also going to miss many things here in Shanghai, when I leaving this city…

I hope that you also have had a lovely week!

……. Anna Josefine

Skriv et svar

