Week #10

Ohøj!

Sidste uge var ugen, hvor jeg lige skulle vænne mig til at være alene igen efter, at min familie var taget hjem. Jeg startede på arbejde igen mandag, og det var egentlig fedt at komme i gang igen.

Modeugen starter allerede på torsdag d. 18. oktober med shows og jeg glæder mig helt vildt! Sidste uge færdiggjorde jeg to artikler til SFW’s hjemmeside. Den ene artikel hedder: ”A brand guide to SFW” og her anbefaler jeg med billeder og tekst, shows til modeugen. Den anden artikel er et interview med en kinesisk designer om hans brand, Mass Concrete, og hans S/S 2013 show. Jeg har bl.a. også lavet et interview med COO fra Cheap Monday – alle artikler er nu uploadet til hjemmesiden.
Jeg synes virkelig det er sjovt at se det arbejde jeg har lavet, udgivet på hjemmesiden – der er jo faktisk også andre, der kan læse det nu – det er lidt vildt og ret mærkeligt 🙂

Sidste uge startede den konkurrence om billetter til SFW, jeg har været med til at lave, på det kinesiske facebook: Weibo. Der er allerede vildt mange deltagere – over 150 – så det er bare helt vildt dejligt!

Weekenden brugte vi bare på at chille og have det skønt. Lørdag tog Barbara og jeg hen til en park, der hedder Fuxing Park. Her lå vi og læste blade og kiggede på mennesker (bedste beskæftigelse i verden!). Der var kinesere, der dansede, legede og fløj med drage. Det var virkelig hyggeligt. Om aftenen skypede jeg med en stor del af mine fantastiske veninder hjemmefra – jeg stortudede da jeg så dem – det var helt mærkeligt at se dem samlet, og det var endnu mere mærkeligt, at jeg ikke var der sammen med dem.

Søndag tog vi på vores højt elskede Wagas og fik en lækker, lækker frokost. Planen var også, at vi skulle begynde lidt på vores praktikopgave, som skal laves i forbindelse med vores praktikforløb – den plan røg vist en smule i vasken… Efter Wagas var jeg ude og handle. Jeg ville forkæle mig selv og købte derfor en avocado til 22 kroner (!!), en citron og lidt tomater, så jeg kunne få lækker aftensmad. (Og ja, det er virkelig lækker aftensmad, når du bor i landet fyldt med ris 🙂 )
Sidste uge var egentlig en god uge og jeg kom ligesom ind i hverdagen igen, med arbejde og søvn og arbejde og søvn og arbejde og søvn og arbejde og søvn – og så en lille smule weekend 🙂

Instagram photos from last week. 1//summer in Shanghai 2//Invitation for a party by OK! Magazine in China 3//The party, which was held at Bund 18. 4//The famous Chinese actress, Ni Ni, was there as well – constantly followed by the media and her stylist 5//Best lunch ever from Wagas, enjoyed in the sun 6//Lovely weather in Shanghai

Denne her uge bliver vild og voldsom og god og hektisk! Jeg ved ikke, hvor meget tid jeg har til at blogge – men kan muligvis tjekke ind et par gange med lidt kortere indlæg.
So long!

…….Anna Josefine

//Translation

I had a great week last week. I started working again after a lovely holiday with my family  – and it was actually really nice, to work again. Fashion Week is starting this Thursday the 18th, so a lot of things had to be prepared.

I finished three articles for the website. One article called ”A Brand Guide to SFW”, and two interviews – one with a Chinese designer, Chuck Cheung, and one with the COO of the Swedish brand Cheap Monday, Haakan Ström. They are now all uploaded at SFW’s website. 

The weekend was really nice and relaxing. We went to Fuxing Park Saturday, and ate lunch at Wagas Sunday. Saturday I also skyped with some of my amazing girlfriends from Denmark – it was sooo nice to see all of them together, but also a bit strange, because I wasn’t there with them. Sunday I wanted to spoil myself, so I bought a very, very expensive avocado, a lemon and some tomatoes, and made myself a very nice open sandwich. 🙂

This week is going to be very stressful, but also really really nice! I will try and post some pictures during Fashion Week. So long!

…….Anna Josefine

Skriv et svar

