Week #15

Uge 15 i mit Shanghai eventyr er nu også gået. Jeg er faktisk liiiidt sent ude med mit indlæg, da det allerede er torsdag morgen her i Shanghai, but here it goes….
Sidste uge startede vi på sidste del i vores ophold her i byen, nemlig ’’tilbage på skolebænken’’-delen. Vi blev introduceret til et projekt, som vi skal arbejde med i grupper de næste og sidste 4 uger.

Vores projekt tager udgangspunkt i det danske ravsmykkefirma: House of Amber, som de sidste fire år har været repræsenteret på det kinesiske marked, og som ønsker at vokse med markedet og være det mest eftertragtede ravsmykke brand i verden. Vi skal i grupper skrive en rapport, hvori vi analyserer det kinesiske marked, konkurrenter på markedet og House of Amber’s målgruppe og til sidst komme med fremtidige strategiske muligheder for House of Amber på det kinesiske marked. Det er et rimelig spændende projekt, men det er sgu også lidt svært at gå 100 % ind i det, når vi har under 1 måned tilbage i byen, og man egentlig bare har lyst til at rende rundt og nyde byen, inden det hele pludselig er slut. Jeg prioriterer muligvis det sidste højere end projektet lige nu, men mon ikke det hele nok også går…

Fredag aften var vi til modeshow hos Martin, Barbara og Louise’s praktikplads’ brand: 16eme Nord. Det var et gennemført og cool show – desværre har jeg ingen billeder derfra. Bagefter tog vi i byen – og det var en virkelig sjov aften!

Lørdag dominerede tømmermændene lidt. Jeg tog mig dog sammen og tog ud til et marked, sammen med Nadia og Kirstine. Det var et hyggeligt lille marked, med boder fra lokale små firmaer – det kan vi li’!

Bagefter tog vi ud på fake marked, hvor jeg kender en super sød skrædder, som min mor også har fået syet en jakke hos. Jeg vil nemlig gerne have en vinterjakke syet hernede, da det er ret billigt, og fedt at få en jakke syet lige efter ens mål. Jeg havde fundet en jakke fra Acne, som jeg rigtig gerne vil have, og hun syer nu den jakke til mig – jeg glæder mig virkelig meget til at se resultatet senere denne uge!

The jacket I am having sewn.

Søndag var jeg, sammen med min gruppe og to kinesiske piger, ude med spørgeskemaer omkring smykker og rav, for at undersøge efterspørgslen af ravsmykker. Det var ret sjovt og overraskende mange kinesere ville svare. Resten af søndagen blev brugt på lidt shopping og på at nyde det gode vejr. Søndag aften tog Martin og jeg på jazzbar – den bedste måde at afslutte en dejlig weekend på!

Handing out questionnaires

Nu er en ny uge startet, hvor jeg har rigtig mange planer – næsten alt for mange. Alle mine dage er booket op, men det er jo også ret hyggeligt, for alle planerne er gode! Hurra og goodbye for now!

…..Anna Josefine

//Translation

Last week I went back to school after 2 months as an intern. At school we were introduced to a project based on the danish company: House of Amber’s entry and establishment on the Chinese Market. We were divided in groups, where we are supposed to write a rapport about the chinese market, House of Amber’s target group, competitors and finally make suggestions for further development on the market. It’s a fun project, but it’s pretty hard to concentrate, when you have less than 1 month left here in Shanghai and you just want to explore the city and prepare for the parting.

I had a really nice weekend; Friday we went to a fashion show and afterwards we went partying! Yay! Saturday, Nadia, Kirstine and I went to a flea market in town and afterwards me and Nadia went to a tailor in town where I am getting a jacket sewn – I am really looking forward to see the result!!

Sunday I went to a shopping mall with my group and two Chinese girls to hand out questionnaires about the jewellery market and the awareness of amber jewelleries – it was fun to chase Chinese people and beg them for some answers 🙂
Sunday evening, me and Martin went to a jazz club with live music – the best way to end a lovely weekend.

This week I have soooo many plans – but it’s nice – I like to have a lot to look forward to! Bye for now!

……..Anna Josefine

Skriv et svar

