1 day left

Dagen er nu kommet – eller dagen før dagen. I morgen, lørdag, kl. 12.35 flyver jeg fra Shanghai og hjem til kulde og jul i Danmark. Mit udvekslingssemester er slut, det er helt vildt mærkeligt! Tiden er fløjet af sted og det har været den ultimativt fedeste oplevelse i mit liv!! Shanghai – jeg elsker dig og jeg kommer tilbage en dag!

At skulle herfra er både fantastisk, men også meget sørgeligt. Jeg glæder mig helt sindssygt meget til at se min familie, min kæreste og mine veninder – men jeg kommer uden tvivl også til at savne Shanghai og de kinesere jeg har lært at kende rigtig meget. I mandags holdte jeg afskedsmiddag med mine to fantastiske tidligere kolleger på Shanghai Fashion Week, Yiqing og Summer. Vi endte med at spise og drikke tre forskellige steder, for til sidst at tage på KTV og synge karaoke til den lyse morgen. Dejligt.

SONY DSCSONY DSCSONY DSCMy Photo StreamI onsdags var vi i byen for sidste gang. Vi tog først op i Shanghai’s skybar – den bar der ligger højst oppe (på 89. etage) og tog derefter til Lady’s Night på Zapatas med gratis Margaritas – umm 🙂 Yiqing, min tidligere chef endte også med at joine os!

SONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCFarvel søde, smukke Shanghai! Hold nu kæft hvor har jeg nydt at bo her!!

……Anna Josefine

//Translation

1 day left in this beautiful city – it’s so weird! The days and months have gone by so extremely fast – I can’t believe I’m already leaving! I’m really looking forward going home to Denmark, but I am also going to miss Shanghai and the wonderful people I met here so much!

Monday I had a farewell dinner with two of my former colleagues from Shanghai Fashion Week, Yiqing and Summer. We ate and drank three different places and ended up singing karaoke until early morning. Gonna miss you guys!!

Wednesday we went out to party for the last time. We went to Cloud9 – the highest bar in Shanghai. Afterwards we went to Zapatas and drank free Margaritas – umm 🙂

Goodbye beautiful, wonderful Shanghai – I have really loved to live here!

…….Anna Josefine

2 thoughts on “1 day left

  1. Hej Anna Josefine
    Jeg ville lige høre, hvordan har du fundet frem til praktikplads hos Shanghai Fashion Week og hvilke krav er der til det? Jeg skal nemlig til at søge praktikophold i Shanghai også og er virkelig interesseret i at høre hvordan du fik det 🙂
    På forhånd tak,
    Sisi

    • Hej Sisi!
      Jeg sendte en ansøgning og CV til de konktaktoplysninger jeg kunne finde på deres hjemmeside: shanghaifashionweek.com og så var jeg heldig, at min tidligere chef var interesseret. Desværre er han stoppet med at arbejde for Shanghai Fashion Week, men prøv måske at skriv til: Landon Du på landondu@gmail.com. Han arbejder i deres Medie & PR afdeling, hvor jeg også var i praktik.
      Og meld endelig gerne tilbage, om han svarer, ellers kan jeg måske prøve at skrive til ham.
      Hvornår skal du til Shanghai og i praktik?

Skriv et svar

